Log ZS nydek
Základní škola a mateřská škola Nýdek, příspěvková organizace

ZÁKLADNÍ ŠKOLA AKTUALITY

Workshop „Řemeslo znamená SVOBODU a RESPEKT“

V úterý 14. října 2025 proběhl na naší škole v rámci projektu „Podpora stavebních řemesel v MSK 2025“ workshop na téma „Řemeslo znamená SVOBODU a RESPEKT“.
Workshop se uskutečnil ve dvou dvouhodinových blocích, které zahrnovaly teoretickou a praktickou část.

Cílem prezentace, kterou vedl pan Michal Baláž ze společnosti ProfiMentor s.r.o. (smluvní partner Svazu podnikatelů ve stavebnictví), bylo pomoci žákům 8. a 9. ročníku při rozhodování o volbě dalšího studia po ukončení základní školní docházky a zároveň jim přiblížit výhody učebních řemeslných oborů, včetně možnosti navazujícího studia zakončeného maturitou.

Garantem projektu je Krajská rada Svazu podnikatelů ve stavebnictví v Moravskoslezském kraji.

Workshop uvedl Ing. Wieslaw Rusz, člen Krajské rady Svazu podnikatelů ve stavebnictví Moravskoslezského kraje.

Děkujeme stavební firmě POLANSKÝ s.r.o. za finanční podporu a spolupráci při realizaci této akce.

Workshop byl žáky hodnocen velmi pozitivně – ocenili zejména praktické ukázky řemesel, možnost si některé činnosti sami vyzkoušet a inspirativní přístup lektora.

1
1
1
1
1
1
1
Autor: Kamil Ryška
Datum vytvoření: 17. 10. 2025

Trh vzdělávání a uplatnění 2025

1
Autor: Kamil Ryška
Datum vytvoření: 10. 10. 2025

Měsíc duševního zdraví ve škole

V měsíci říjnu se naše škola připojí k aktivitám spojeným s Mezinárodním dnem duševního zdraví, který připadá na 10. října.
Během celého měsíce se žáci všech tříd zapojí do programu prevence, zaměřeného na podporu zdravých vztahů, bezpečného chování a duševní pohody.

Program bude přizpůsoben věku dětí a povede je k otevřené komunikaci, vzájemnému respektu a zodpovědnému rozhodování.
Témata jednotlivých aktivit zahrnují například:

  • přátelství, respekt a spolupráci ve třídě,
  • rizika šikany a kyberšikany,
  • bezpečné používání mobilních telefonů a sociálních sítí,
  • prevenci závislostí (alkohol, drogy, digitální závislosti),
  • u starších žáků také vztahy a zodpovědné chování v oblasti sexuality.

Součástí týdne budou besedy, diskuze, praktická cvičení i třídní projekty, vedené učiteli a odbornými lektory.
Cílem všech aktivit je podpora zdravého školního klimatu a posílení duševní pohody našich žáků.


1
Autor: Kamil Ryška
Datum vytvoření: 6. 10. 2025

Informace pro rodiče

Škola vydala interní postup pro řešení zdravotních a bezpečnostních situací u dětí a žáků, který je účinný od 1. 9. 2025. Dokument vychází z platné legislativy a stanovuje jednotný rámec poskytování první pomoci ve škole, školce i na akcích pořádaných školou.
Cílem je zajistit bezpečí dětí, předejít riziku nesprávného zásahu a jasně vymezit, v jakých případech škola poskytuje první pomoc a kdy je nutný zásah rodičů či lékaře.

Nejedná se o pouhé svévolné rozhodnutí školy, ale o povinnost vyplývající z právních předpisů, zejména:

  • § 29 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon (povinnost školy zajistit bezpečnost a ochranu zdraví dětí a žáků),
  • zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce (povinnosti zaměstnavatele k zajištění BOZP),
  • vyhláška č. 410/2005 Sb. (hygienické požadavky na školy a školská zařízení),
  • vyhláška č. 64/2005 Sb. (evidence úrazů dětí, žáků a studentů).

Celý text dokumentu je k dispozici ZDE.

Autor: Kamil Ryška
Datum vytvoření: 17. 9. 2025

Nové interaktivní tabule

Od letošního školního roku pracují naši prvňáčci s novými interaktivními tabulemi, které zpestřují výuku a podporují jejich aktivní zapojení. Tabule byly pořízeny do dvou prvních tříd v rámci projektu „Inovativní vzdělávání dětí v ZŠ“, který je spolufinancován Evropskou unií prostřednictvím Operačního programu Jan Amos Komenský (OP JAK II) a podporován Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

1
1
1
Autor: Kamil Ryška
Datum vytvoření: 4. 9. 2025

Evaluace školního roku 2024/2025

Na konci školního roku proběhla v naší mateřské i základní škole evaluace prostřednictvím dotazníků mezi rodiči a žáky. Do hodnocení se zapojila většina oslovených, a výsledky tak poskytují cenný a reprezentativní pohled na fungování školy.

Mateřská škola
Rodiče hodnotili velmi pozitivně především to, že se děti ve školce cítí dobře a bezpečně. Oceňována byla přátelská atmosféra, vstřícnost učitelek, pestrost činností i vhodně nastavený denní režim.
Jako podněty se objevilo zejména přání na rekonstrukci a dovybavení dětského hřiště, více možností pro děti, které nepotřebují spát, a úprava šaten. Část rodičů by uvítala také více aktivit venku, například delší procházky do přírody.

Základní škola
Rodiče i žáci oceňovali bezpečné prostředí školy, vstřícnost a ochotu učitelů pomoci, dobré klima ve třídách i pestrou nabídku školních akcí. Pozitivně vnímali také kvalitní přípravu na přijímací zkoušky a využívání moderních technologií.
Zároveň zaznívaly i připomínky: rodiče i děti by uvítali pestřejší a zdravější školní stravování s možností výběru ze dvou jídel, modernizaci učeben a tělocvičny, zavedení šatních skříněk, delší přestávky a širší nabídku zájmových aktivit.

Závěrem
Výsledky evaluace potvrzují, že naše škola je vnímána jako bezpečné a přátelské místo, kde se děti mohou vzdělávat a rozvíjet. Podněty a připomínky rodičů i žáků bereme vážně a budeme je postupně zohledňovat při plánování rozvoje školy – i když ne všechny návrhy je možné uskutečnit hned. Děkujeme všem, kteří se do evaluace zapojili, za čas, důvěru a otevřenou zpětnou vazbu.

Autor: Kamil Ryška
Datum vytvoření: 3. 9. 2025
Stránka 1 z 9